I když ke konci časového limitu panovala v některých
týmech mírná nervozita, po jeho uplynutí stálo před odbornou porotou šest
rozsvícených POS stojanů. A jak porota okamžitě konstatovala, ve srovnání
s předešlým ročníkem na nich byl patrný obrovský posun k lepšímu. Všech
šest stojanů bylo funkčních a bylo by možné je použít v praxi. Nicméně
pouze tři se mohly umístit na stupních vítězů. Bronzové místo získal 360stupňový
stojan, jehož umístění produktu ve stojanu bylo po všech jeho stranách, takže produkt
návštěvník viděl vždy, ať už přicházel z kteréhokoliv směru. Konzistenci a
svěžest tělového spreje podtrhovalo nasvětlení jeho modré průsvitné lahvičky
přímo zespodu, díky čemuž produkt na stojanu doslova zářil, čímž přitahoval
pozornost.
Na stojanu, který obsadil stříbrnou pozici, porota ocenila
soulad s produktem - ekologickými mycími tabletami. Korespondoval jak použitými
barvami, tak také čistotou a samozřejmě evokoval jejich benefity. První místo si
odnesl stojan, který jako jediný soutěžní exponát spotřebiteli ukazoval i
výsledný efekt po použití propagovaného produktu. Kromě ekologických tablet do
něj soutěžní tým umístil příjemně osvětlený prostor s dokonale umytým nádobím. Díky
pomoci partnerů neměli účastníci workshopu problém pracovat s použitým
materiálem a k dispozici jim byl i odborník s radou, jak správně
zapojit osvětlení. Z workshopu si však odnesli mnohem víc - díky
zkušenostem svých dočasných kolegů a poznámkám hodnotitelské komise se jim
dostaly i rady a zákonitosti, jak POS funguje, co by měl obsahovat, které prvky
přitahují pozornost a v neposlední řadě také praktické poznatky
z retailu, aby byl funkční nejen teoreticky, ale i prakticky.
Pavel Neumann