Proč tedy nejsou součástí každého retail media plánu, který dnes vídáme?
Těch faktorů je hned několik – a jedním z hlavních je nedostatek zkušeností. Jako relativně novinka v portfoliu Tesca si naši reklamní partneři teprve postupně budují důvěru v digitální obrazovky. Tento fakt má dopad také na tvorbu obsahu – digitální obrazovky představují specifický formát, který obvykle vyžaduje samostatný, výrazně vizuální kreativní přístup. Výzvou může být i měření výsledků, zejména pro ty, kteří s tímto formátem zatím nemají zkušenosti.
Ne všechny překážky ale souvisí přímo s formátem. Rozpočty na reklamu jsou vždy omezené a investice do digitálních obrazovek obvykle znamená, že značka (nebo agentura) musí udělat kompromisy jinde. K tomu se přidává fakt, že mnoho inzerentů pracuje s ročními plánovacími cykly – a příležitostí začlenit nové formáty do médiaplánů v průběhu roku tak nebývá mnoho.
Přesto – i když tyto překážky existují – nemění to nic na tom, že výhody digitálních obrazovek mohou tyto nevýhody výrazně převážit. Konkrétně existuje pět jasných důvodů, proč by každá značka nebo agentura měla přemýšlet o jejich začlenění do retail media plánů v Tescu:
1. Digitální obrazovky doručí vaši zprávu milionům lidí
V rámci sítě Tesco v regionu střední Evropy zasahují digitální obrazovky každý měsíc téměř 15,3 milionu zákazníků (4,6 mil. na Slovensku, 5,22 mil. v Maďarsku a 5,5 mil. v Česku). Umístěné u vstupu do prodejen představují vysoce frekventované místo – ideální pro inspiraci zákazníků hned při jejich příchodu.
2. Digitální obrazovky jsou ideální pro „navigační“ sdělení
Čím snazší je pro zákazníky najít váš produkt, tím snazší je pro ně nákup. Digitální obrazovky mohou posílit jiná mediální umístění v prodejně a navést zákazníky přímo k vystavenému produktu.
3. Digitální obrazovky skvěle fungují v kombinaci s POS
Víte, že pokud se digitální obrazovky kombinují s Point of Sale (POS), může prodejní nárůst činit až 56 %? Že kombinace může zvýšit tržby až 1,6×? A že zákazníci, kteří byli vystaveni více retail media kanálům, mají o 33 % vyšší pravděpodobnost nákupu než ti, kteří viděli jen jeden? Digitální obrazovky nejsou náhradou za POS, ale jeho doplňkem.
4. Digitální obrazovky přivádějí značku k životu přímo v prodejně
Nejde jen o aktivaci, ale také o budování příběhu značky. Digitální obrazovky umožňují inzerentům rozšířit above-the-line kampaně do in-store prostředí a vytvořit tak plynulou cestu od budování značky až po samotný nákup. Už máte investici do TV spotu nebo videa na sociálních sítích? S digitálními obrazovkami z nich získáte ještě více – a vaše značka zůstane v povědomí zákazníků až do okamžiku nákupu.
5. Digitální obrazovky jsou nákladově efektivní způsob, jak oslovit zákazníky
Prosadit se v dnešním přesyceném mediálním prostředí nemusí nutně znamenat utrácet více. Kampaně s digitálními obrazovkami dosáhly průměrné návratnosti investic do reklamy (ROAS) 7,91 : 1, což dokazuje, že i aktivace prostřednictvím jediného kanálu může přinést reálnou hodnotu.
Díky svému zásahu, efektivitě a výraznému dopadu jsou digitální obrazovky chytrým doplňkem každé retail media strategie.