Pro značky z toho vyplývá potřeba investovat do takových in-store médií, které mají potenciál mladé nakupující oslovit. „Jsme si velmi dobře vědomi toho, že mladí lidé mají nejen obrovský nákupní potenciál, ale i specifické potřeby, zájmy a postoje, na které je potřeba v rámci navrhování in-store nosičů myslet,“ říká ředitelka POS Media Czech Republic, Dana Běloušková.
Jednou ze zásadních charakteristik Gen Z je důraz, který klade na work-life balance. Výzkum SurveyMonkey z přelomu roku zjistil, že 32 % zástupců Gen Z považuje work-life balanc za nejdůležitější aspekt zaměstnání. Mladší generace zkrátka vyhledává vlastní čas a prostor pro bezstarostné potěšení, coby protiváhu ke kultu zaneprázdněnosti.
Tento fenomén se promítl například do letošní celosvětové kampaně vodky Finlandia, k níž agentura POS Media vytvářela shop-in-shopy. „Stěžejním vizuálním motivem shop-in-shopu byla sklenice s vodkou Finlandia a olivami, která odkazovala na jeden z klíčových spotů kampaně, v němž si přátelé při neformální příležitosti vychutnávají právě tento drink. Tematicky ho doplňuje claim It’s Soooooo Fine, který podtrhuje tonalitu kampaně zaměřené na mladé,“ objasňuje Dana Běloušková.