Společnost Pribina se rozhodla testovat efektivitu nástrojů in-store komunikace pro vybrané výrobky ze svého sortimentu v hypermarketech řetězce Interspar. Konkrétně jde o testování nového merchandisingového konceptu sekce krájených sýrů a sady POS materiálů pro výrobek Pribináček Smajlík.
Testování skutečné efektivity prostředků in-store komunikace je aktuální iniciativou asociace POPAI CENTRAL EUROPE. Tento projekt průzkumu představuje úzkou spolupráci POPAI CE, průzkumové agentury Tambor, významných výrobců a předních řetězců na českém trhu.
- vyhodnotit významnost POP prostředku v rámci komunikačního mixu a
postupnými kroky vytvořit manuál efektivnosti POP. Projekt chce
prověřit, jak prostředky in-store komunikace fungují, do jaké míry,
v kombinaci s čím, jaké vlivy na ně působí.
O realizovaných
testech pro výrobky společnosti Pribina poskytl informace pan Marek
MOHYLA, Sales Development Manager této firmy.
Vytvořením nového konceptu category managementu v sekci krájených sýrů
se přední výrobce značkových sýrů Pribina ve spolupráci s řetězcem
Interspar snaží o reflektování potřeb zákazníků, kteří zde krájené sýry
nakupují tak, aby došlo k lepší orientaci v sekci a ke vzbuzení většího
nákupního impulsu za pomocí implementace POP.
Test, který probíhá v hypermarketech řetězce Interspar, byl zahájen v listopadu 2005.
Koncept
zahrnuje nové řešení merchandisingu podpořené speciálními POP
materiály, jeho součástí je také složka komunikace a edukace zákazníka.
V první
fázi proběhl výzkum spotřebitelského chování přímo u úseků s krájenými
sýry, který realizovala agentura Tambor. Na základě zjištěných poznatků
bylo vypracováno takové řešení, které reaguje na hlavní požadavky
zákazníků.
Cílem projektu je zvrátit nepříznivý trend, kterým
prochází v posledních letech krájené sýrové úseky nejen na českém trhu,
ale v celé Evropě, a to na rozdíl od segmentu balených sýrů prodávaných
v regálech, kde je meziroční trend rostoucí.
Společnost Pribina se rozhodla zapojit se svými POS materiály Smajlík
do seriálu testování efektivity POP prostředků, který pro asociaci POPAI
CENTRAL EUROPE realizuje průzkumová agentura Tambor.
Společnost
Pribina v rámci detailních analýz mimo jiné zjistila, že je poměrně
rozsáhlá báze zákazníků Smajlíku, kteří opakovaně výrobek nakupují a v
rámci průzkumu bylo konstatováno, že velké procento zákazníků má problém
produkt nalézt. Kvalitní POP by tak kromě vzbuzeni nákupního impulsu
mohlo napomoci k lepší orientaci v kategorii a vést ke snazšímu nalezeni
produktu.
Test probíhá na vybraných prodejnách řetězce Interspar od
poloviny listopadu 2005 do konce ledna 2006 . Sadu testovaných POS
materiálů tvoří podlahová grafika, shelf flagy, shelf strips a plastové
prezentoáry. Tyto prostředky in-store reklamy jsou během uvedeného
období testovány jak v různých kombinacích, tak v kompletním nasazení.
Daniela Krofiánová
POPAI CENTRAL EUROPE