Cílem POP testu bylo zmapovat vnímání značky Velkopopovický Kozel ze strany spotřebitelů. Výchozí přitom byla POP aplikace Grilmánie, přičemž se sledovalo, jaký vliv má na nákupní chování spotřebitelů a zda si spotřebitelé daný POP materiál spojují s akcí Globus Grilmánie (celostátní soutěží v grilování probíhající v tomto řetězci).
Testování proběhlo v červnu 2006 ve vybraných prodejnách řetězce Globus
(Olomouc, Praha Zličín). Data byla získána jak metodou sběru „měkkých“
dat (souhrn názorů, dojmů a postojů respondentů), tak „tvrdých“ dat
(prodeje). Analýzy vycházely hned z několika zdrojů: pozorování
zákazníků hypermarketů, rozhovorů se zákazníky hypermarketů, dále z
rozhovorů s prodavači a z dat prodeje.
Výsledky testování z hlediska měkkých i tvrdých dat prokázaly, že paleta Grilmánie je efektivním POP materiálem, který zvyšuje prodejní/nákupní kulturu v dané kategorii výrobků.
V rámci Soft Data Efectivity Indexu tento POP prostředek dosahuje vynikajících hodnot v kritériích Líbivost, Kupní motivace, Neplánovaný nákup a Zakoupili. Průměrných hodnot dosahuje v oblastech Vhodnost ke kategorii a Unikátnost. U kritéria Zastavili se byla paleta Grilmánie hodnocena podprůměrně.
Zajímavým důsledkem umístění palety Grilmánie mimo sekci prodeje piva z palet byl zásah spíše další skupiny než primárně cílové. V týdnu instalace palety Grilmánie
se zvýšil prodej značky Velkopopovický Kozel, přičemž tento nárůst byl
větší než u zbytku produktového portfolia Plzeňského Prazdroje
Za 6 hodin prošlo kolem stojanu v průměru 980 zákazníků, z nichž se
u stojanu zastavilo 7 %. Z těch, které stojan takto upoutal, si 34 %
zákazníků nějaký produkt zakoupilo.
Prodavači obecně prodej piva z palet oceňují – šetří jim čas a je jednodušší pro doplňování
i
pro nákup zákazníků. Prodej piva z palet mimo pivní sekci prodavači
nepovažují za dobrý nápad – zejména z důvodu menšího výběru. Označení
palety logem Grilmánie je rozhodně spojováno s grilováním a takto označené palety jsou podle jejich názoru rozhodně hezčí než běžné palety.
Z palety Grilmánie zakoupilo zboží spontánně 73 % zákazníků, cíleně 27 %. 42 % zákazníků, kteří zakoupili pivo, spontánně udává, že paleta Grilmánie ovlivnila
jejich rozhodnutí k nákupu. Důvody spontánního nákupu jsou kromě chuti
na pivo a náhodné cesty kolem palety zejména různé detailní důvody,
které se dají sloučit do jednoho – obecné zaujetí paletou Grilmánie (27 %).
Hodnocení palety 49 % respondentů považuje paletu Grilmánie
za výjimečnou, 58 % se paleta líbí, dle 57 % respondentů se hodí ke
značce Velkopopovický Kozel a dle 59 % se hodí k hypermarketu Globus.
Paleta Grilmánie je vesměs hodnocena pozitivně.
- Nákup piva Velkopopovický Kozel probíhá spíše v sekci prodeje nápojů z palet.
- Paleta Grilmánie byla hodnocena pozitivně.
- Kvalitativně byla paleta Grilmánie hodnocena pozitivně, hodí se ke značce Velkopopovický Kozel a k hypermarketu Globus.
- Samotná paleta Grilmánie představovala solidní nákupní impuls, Lepších prodejních výsledků by bylo dosaženo umístěním palety Grilmánie v sekci prodeje piva z palet nebo v její blízkosti, kde by byl patrně i větší dopad na primární cílovou skupinu.
- V týdnu instalace palety Grilmánie se zvýšil prodej značky Velkopopovický Kozel.