Středoevropská pobočka POPAI zahajuje ve spolupráci s agenturou OMD a
jejím výzkumným oddělením OMG Research již pátý ročník průzkumu, který
se zabývá analýzou aktuálních názorů a postojů zadavatelů reklamy k
současnému oboru reklamy a komunikace v místě prodeje.
Tento dlouhodobý průzkumový projekt, který monitoruje postoje zadavatelů
již od roku 2003, přináší aktuální poznatky o tom, jak zadavatelé
reklamy vnímají komunikaci v prodejních místech a zároveň informuje o
vývojových trendech v této oblasti včetně meziročních srovnání
výsledků.
Mapování postojů zadavatelů probíhá formou on-line
dotazování CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) s využitím nástroje
Snapshots, který je exkluzivním systémem OMD.
Průzkumu se
účastní zástupci dodavatelů značkových výrobků ze všech významných
segmentů trhu, to znamená z oblasti rychloobrátkového zboží, ze sektoru
elektroniky, oblečení, obuvi, farmaceutických výrobků, hobby produktů,
finančních produktů a služeb, automobilového trhu a dalších.
Průzkum zjišťuje, jak důležité a efektivní jsou dle zadavatelů reklamy
různé využívané mediatypy v rámci jejich komunikačního mediamixu firem a
jak hodnotí využití jednotlivých forem komunikace v místě prodeje ve
srovnání s jinými komunikačními nástroji.
Průzkum se dále zabývá
rolí výrobců POP a agentur při realizaci projektů v místě prodeje,
strukturou investic do jednotlivých forem komunikace a otázkou
vyhodnocování jejich efektivity. Součástí průzkumu je také specifikace
faktorů, které motivují zadavatele k větší míře zapojení POP komunikace
do komplexních kampaní.
Projekt významným způsobem podporuje
efektivnější spolupráci výrobců a dodavatelů POP prostředků se
zadavateli reklamy a je dlouhodobě pozitivně vnímán zástupci odborné
veřejnosti, kteří se mohou s detailními výsledky projektu seznámit
exkluzivně v rámci odborných akcí POPAI CE a v rámci medializace
výsledků.
Daniela Krofiánová
Daniel Jesenský