Úspěšnost POP komunikace z hlediska rozhodovacího procesu spotřebitele závisí na dobrém řízení kontextu POP komunikace a dobrém řízení přímých atributů POP. .
V rámci kontextu POP, který je vždy unikátní, je velmi důležitá symbióza celé POP komunikace a výrobku ve spojení s cenou, balením, novinkou.
Je nutno věnovat pozornost tomu, pro jaký typ
výrobku a v jaké produktové kategorii je zvolen příslušný typ POP
nástroje, do jakého prodejního kanálu a obchodu je POP prostředek
nasazován a jak je umístění POP časově sladěno s ostatními aktivitami
v rámci kampaně (akce v letáku, sampling apod.).
POP komunikace
musí být součástí nejen krátkodobé strategie podporované značky či
produktu, ale musí být rovněž v souladu s dlouhodobou strategií značky a
s aktuálními trendy.
Významnou roli hrají rovněž merchandisingové
aktivity na daném POP prvku: doplňování zboží a správné vyskládání
různých druhů výrobků.
Monitoring aktivit konkurence v kategorii i
mimo kategorii jsou dalším důležitým faktorem pro zajištění efektivní
POP komunikace.
Úspěšnost POP média ovlivňují jeho přímé atributy, kterými jsou typ POP prostředku, jeho design a grafika, použité inovativni a nadstandardní prvky (nasvícení, lentikulár, zvukové senzory, LED diody..), barva, materiál.
Všechny tyto prvky jsou důležité pro ovlivnění spotřebitele a spuštění jeho podvědomé okamžité reakce, vyvolání emoční odezvy a zážitku. Spotřebitel se v prodejně rozhoduje prakticky okamžitě, a proto je třeba efektivně řídit komplex všech těchto vlivů pro vytvoření správného a funkčního POP.
„Jsme schopni změřit konkrétní POP aplikace a ověřit návratnost investice do POP médií, a to relativně snadno ve srovnání s jinými formami reklamy, jako je print nebo outdoorová reklama. Jsme schopni dodat model nákupního chování a vyvarovat se POP aplikací, které zákazník nechce. Na druhé straně neexistuje generalizovaný návod jak všeobecně tvořit a tím zůstává potenciál pro diferenciaci a kreativitu v POP,“ zdůraznil Daniel Jesenský.