Záměrem projektu bylo generalizovat pohled na jednotlivé POP aplikace z hlediska spotřebitelů a pochopit myšlení spotřebitelů pod vlivem in-store marketingu.
V rámci testování bylo analyzováno, co se spotřebitelům na
POP líbí či nelíbí a proč, jak vědomě či podvědomě vnímají in-store
komunikaci, jak fungují vybrané POP aplikace v konkrétních produktových
kategoriích a v různých místech nasazení.
Průzkum rovněž zjišťoval
míru skutečného vlivu POP na nákupní rozhodnutí zákazníků a význam POP
jako „pomocníka“ při prodeji výrobků.
Byl zkoumán vztah mezi POP aplikacemi a dalšími formami podlinkové i nadlinkové reklamy.
Velmi
významná byla analýza vztahu mezi POP aplikacemi a ostatními aktivitami
při prodeji, ke kterým patří především cenové akce, soutěže, novinky a
speciální balení. V tomto směru průzkum ukázal, že spotřebitelé
podvědomě spojují konkrétní POP prostředek s ostatními prodejními
akcemi: s cenovými slevami, novinkami apod. a očekávají, že právě tuto
nabídku najdou na POP.
Průzkum potvrdil, že na základě testování jsme schopni generalizovat nákupní chování spotřebitelů, avšak není možné vytvořit tzv. „americký model“ - obecné pravidlo pro garantovaně funkční in-store aplikaci, která bude fungovat pro různé výrobky, kategorie, pro různé typy prostředí a prodejních kanálů. V tomto směru průzkum prokázal, že role pilotních testů / pre-testů je nenahraditelná a zadavatel reklamy si může ověřit, zda plánovaná investice do POP se vyplatí či nikoliv pouze na svém POP prostředku, ve své kategorii a na své značce.