Výzkumný projekt, který pod názvem POP Effectivity Focus Study – PEFS v současnosti realizuje středoevropská pobočka POPAI, je zaměřen na prodejní efektivitu POP kampaní a přináší významné informace o vlivu POP médií na úroveň prodejů podporovaných produktů. Průzkum probíhá ve spolupráci s průzkumovou agenturou Ipsos.
POPAI CE v rámci tohoto projektu průběžně shromažďuje úspěšné modelové
in-store kampaně, které jsou postupně ve spolupráci se zadavateli
reklamy a maloobchodníky vyhodnocovány a výsledky jsou medializovány.
Může se jednat o kampaně, které již byly realizovány a u kterých byla
efektivita vyhodnocena (případně by mohla být vyhodnocena dodatečně
z existujících dat) nebo o budoucí kampaně, které budou vyhodnoceny
v ostré kampani či v rámci kontrolovaného pilotního testu.
Hlavním podnětem pro zahájení průzkumu se staly výsledky předchozích
průzkumů POPAI CE mezi maloobchodními řetězci a zadavateli reklamy,
které ukázaly, že zjišťování efektivity POP kampaní je maloobchodníky i
dodavateli značkových výrobků aktuálně považováno za jeden ze základních
předpokladů pro jejich budoucí nasazování.
Testování je zaměřeno na analýzu ovlivnění prodeje podporovaných produktů v reálném maloobchodním prostředí. Testovány jsou standardní typy aplikací (podlahové
stojany, stoppery, paletová vystavení, parazitní displeje, dekorace
regálů, podlahové samolepy, dekorace vstupních a výstupních bran a další
dle dostupných kampaní) i jakékoli nestandardní projekty.
Vyhodnocení prodejní výkonnosti vzorových in-store kampaní je pro POP
profesionály vodítkem i inspirací pro jejich další aktivity v místě
prodeje. Nová zjištění, které projekt přináší, přispívají
k efektivnějšímu fungování komunikačních nástrojů v prodejních místech.
Výsledky průzkumu jsou průběžně široce medializovány, a tak poskytují
odborné veřejnosti užitečné informace pro lepší práci s in-store
komunikačními médii.
Projekt je organizovaný neziskovou asociací, která garantuje nekomerční charakter
projektu i výsledků, jejich spolehlivost a objektivitu.
Jedním z prvních zapojených projektů a zároveň příkladů synergické
spolupráce maloobchodníka s českými značkami bylo vyhodnocení paletového
vystavení v rámci kampaně Český svět grilování, která proběhla v létě
2013 ve vybraných prodejnách řetězce Interspar. Jejím iniciátorem a
koordinátorem byla společnost Bongrain – Povltavské mlékárny. Měření
ukázalo, že u tohoto konceptu došlo k navýšení prodejů, například
u Sedlčanského Hermelínu na gril nárůst tržeb představoval 49 % až 137 %
.
Na loňskou úspěšnou kampaň navazuje stejnojmenný projekt, kdy i
letos jsou pro zákazníky prodejen Interspar připraveny tematické
grilovací promokoutky.
Možnost
spolupráce v rámci průzkumového projektu PEFS je otevřena pro všechny
zástupce odborné veřejnosti, kteří mají zájem zapojit se do projektu
s POP kampaněmi v různých maloobchodních formátech i různých
sortimentních kategoriích, u kterých byla vyhodnocena, nebo by mohla
být vyhodnocena účinnost prodeje.
Daniel Jesenský, prezident POPAI CENTRAL EUROPE
Daniela Krofiánová, General Manager POPAI CENTRAL EUROPE