Prokazování efektivity POP kampaní je maloobchodníky i dodavateli značkových výrobků neustále požadováno jako jeden ze základních předpokladů pro větší nasazování a plynoucí investice do in-store komunikace. V návaznosti na tato zjištění, která přinesly nedávné průzkumy POPAI CE mezi maloobchodními řetězci a zadavateli reklamy, zahájila letos asociace POPAI nový výzkumný projekt pod názvem POP Effectivity Focus Study - PEFS.
Průzkum nabízí možnost dodat na trh případové kvantitativní studie,
které budou zaměřené na vyhodnocení prodejní výkonnosti vzorových
in-store kampaní a které budou POP profesionálům inspirací pro jejich
další aktivity v místě prodeje. Průzkum probíhá ve spolupráci se
společnostmi POS Media Czech Republic a Ipsos.
POPAI CE si dala
v rámci tohoto projektu za cíl během roku 2013 a 2014 průběžně
shromažďovat úspěšné modelové in-store kampaně, které jsou postupně ve
spolupráci se zadavateli a maloobchodníky vyhodnocovány a výsledky
medializovány. Může se jednat o kampaně, které již byly realizovány a u
kterých byla efektivita vyhodnocena (případně by mohla být vyhodnocena
dodatečně z existujících dat) nebo o budoucí kampaně, které budou
vyhodnoceny v ostré kampani či v rámci kontrolovaného pilotního testu.
Testování je zaměřeno na analýzu ovlivnění prodeje podporovaných produktů v reálném maloobchodním prostředí. Testovány jsou standardní typy aplikací (podlahové
stojany, stoppery, paletová vystavení, parazitní displeje, dekorace
regálů, podlahové samolepy, dekorace vstupních a výstupních bran a další
dle dostupných kampaní) i jakékoli nestandardní projekty.
Projekt je organizovaný neziskovou asociací, která garantuje nekomerční charakter
projektu i výsledků, jejich spolehlivost a objektivitu. Výsledky budou průběžně sdíleny s
odbornou veřejností s cílem poskytnout další podklady pro lepší práci s in-store komunikačními médii.
Realizátoři
průzkumu věří, že tento projekt přispěje k dalšímu zvýšení důvěry v
komunikační nástroje v místě prodeje a budou získány nové znalosti,
které povedou k efektivnějšímu fungování této významné oblasti
marketingové komunikace.
Daniel Jesenský
Daniela Krofiánová